تبلیغات
Learn EveryThing - راز سلامتی در کف پا
 
درباره وبلاگ


بهترین ها در وبلاگ ما


مدیر وبلاگ : Ali Noori
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Learn EveryThing
قدرتمندترین وبلاگ آموزشی و دانلود نرم افزار ایرانیان
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
دوشنبه 12 تیر 1391 :: نویسنده : Ali Noori

پاها در تمام طول روز وزن ما را تحمل می کنند ، هر جا که بخواهیم ما را می برند و بدن ما را به زمین متصل می کنند. بعضی از مردم پا را ریشه و مرکز بدن می خوانند. اما با توجه به کار ارزشمندی که پاهایمان برای ما انجام می دهند ما هیچ کاری برای آنها انجام نمی دهیم.

آنها را در کفش خفه می کنیم و تا زمانی که برای ما خطر جدی ایجاد نکنند به آنها توجه نمی نماییم. نتیجه اینکه در زندگی روزمره از هر 10 نفر 7 نفر به مشکلاتی دچار می شوند که کاملاً قابل پیشگیری هستند.

روبرت کورنفورد متخصص بیماریهای پا در نیویورک گفت : من همیشه افرادی با پاهای پینه بسته، انگشتانی چکشی و کف پای دردناک را مشاهده نموده ام. این مشکلاتی که در اینجا نام برده ام بیماریهای مهمی نیستند اما بعضی مواقع مشکلات پا باعثایجاد درد و مشکلاتی در نواحی دیگر بدن می شوند.

طبق نظریه متخصصان یکی از بهترین راههای درمان پا، جلوگیری از ایجاد اصطکاک و سرایت بیماری به نواحی دیگر مانند زانو، باسن، کمر و شانه ها می باشد.

یکی از روشهای مراقبت از پا، یوگا می باشد. زمانیکه دردها و بیماریها را از طریق یوگا از بین ببرید، از بروز بیماریهایی نظیر کمردرد و بیماریهای دیگر استخوانی جلوگیری می نمایید. یوگا نه تنها ماهیچه ها را تحت کشش قرار می دهد، بلکه به درمان التهابات پا و مشکلات آن نیز کمک می نماید.

در اینجا به چند نکته در مورد درمان پا بوسیله یوگا اشاره می نماییم:

وزن خود را بین دو طرف بدن تقسیم نمایید.

بهترین حرکت در یوگا که وزن را بین دو طرف بدن تقسیم می کند حرکتتاداسانا (کوه) می باشد. قبل از شروع حرکت باید دقت کنید که در حالت طبیعی چگونه می ایستید. اگر وزن خود را روی قسمتهای داخلی پا می اندازید ساقهایتان بصورت پرانتزی رو به داخل می شود و اگر بالعکس وزن بدن را به روی قسمتهای بیرونی می اندازید زانوها بصورت پرانتز رو به بیرون می شود.

اگر نمی توانید متوجه وضعیت ایستادن خود شوید به فرمی که کفشهایتان گرفته اند توجه کنید از روی ظاهر آنها می توانید از طریقه ایستادن خود مطلع شوید.

توجه نمایید که وزنتان راروی کدام قسمت بدنتان انداخته اید، سپس کمی به عقب و بعد به جلو متمایل شوید. اول انگشتانتان پا را روی زمین گذاشته و سپس پاشنه های خود را بگذارید. اگر احساس کردید وزن خود را روی انگشتانتان انداخته اید کمی به عقب متمایل شوید و بالعکس. سپس در حالیکه پاهایتان روی زمین هستند خود را بالا کشیده و سعی نمایید بر جاذبه زمین غلبه کنید. این بهترین وضعیت ایستادن است.

در وضعیتهای ایستاده به کشیدگی انگشتانتان توجه کنید که باعث کشیده شدن کف پا می گردد. هم زمان با فشار پاشنه هایتان به زمین انگشت کوچک و بزرگ خود را نیز روی زمین فشار داده و برجستگیهای زیر انگشتانتان را روی زمین قرار دهید. این عمل باعث بهبود گردش خون می شود و خون را به قلبپمپاژ کرده و ورم و واریس رگها را از بین می برد.

تقسیم وزن بر روی چهار طرف پا

با توجه به طریقه ایستادن و تصحیح قرار گرفتن پاها بر روی زمین می توان مشکلات پا و زانو را که به بدن منتقل می شود رفع نمود. بعنوان مثال چهاردست و پا راه رفتن باعث ایجاد مشکل در زانوها و کمردرد می شود.

یکی از راههای قرار دادن پاها، تصور پا بصورت 4 مرکز است: انگشتان بزرگ و کوچک، داخل و خارج پاشنه ها. تقسیم وزن روی پا اولین قدم برای رفتن به سوی سلامتی است. برای صحیح ایستادن دقت کنید که انگشتان، ساق پا و زانوهایتان همگی در یک خط باشند.

ایجاد کشیدگی برای نیرومند ساختن

هر حرکتی که باعث کشش در کف پا و قوس پا می شود باعث بالا رفتن انعطاف و از بین بردن استرسها می گردد. پیشنهاد می شود که قبل از شروع یوگا، پاهای خود را گرم کنید. برای اینکار یک توپ تنیس را زیر پای خود قرار دهید و آن را به جلو و عقب ببرید و روی انگشتان، برجستگی پایین انگشتان، پاشنه ها و قوس کف پا کار کنید.

یکی دیگر از حرکاتی که برای پا مفید می باشد حرکتقهرمان است. این حرکت باعث کشش در قسمت بالای پا و قوس کف پا می شود. زمانیکه زانو می زنید و انگشتانتان زیر پاهایتان قرار دارد بهترین راه برای ایجاد کشش روی ماهیچه های کف پا می باشد.

حرکت سگ با صورت پاییننیز یکی دیگر از حرکاتی است که باعث کشش در پاها می گردد. در این حرکت باید کف پاها و دستها را روی زمین بگذارید. این حرکت، در ابتدا بسیار مشکل است، اما به تدریج آسان می شود.

اگر این حرکات را جزء برنامه روزانه خود قرار دهید همیشه پاهایی سالم خواهید داشت.

تهیه و ترجمه: مهرنوش نصوری





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 14 مرداد 1396 09:50 ق.ظ
It is perfect time to make a few plans for the future and it's time to be happy.
I have read this submit and if I could I wish to counsel you some fascinating things or suggestions.
Perhaps you can write next articles regarding this article.
I desire to learn more things about it!
جمعه 13 مرداد 1396 07:23 ق.ظ
I read this article completely on the topic of the difference
of most up-to-date and preceding technologies,
it's amazing article.
شنبه 17 تیر 1396 02:58 ب.ظ
First off I want to say fantastic blog! I had a quick question that I'd like to ask
if you do not mind. I was interested to know how
you center yourself and clear your thoughts before writing.
I've had a hard time clearing my thoughts in getting my thoughts
out there. I do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes tend
to be wasted simply just trying to figure out
how to begin. Any suggestions or hints? Thank you!
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 12:13 ب.ظ
It's really a cool and useful piece of info. I'm glad that you
shared this helpful info with us. Please keep us up
to date like this. Thank you for sharing.
چهارشنبه 30 فروردین 1396 12:55 ق.ظ
Awesome post.
چهارشنبه 16 فروردین 1396 04:24 ب.ظ
Greetings! Very useful advice within this article!
It's the little changes that will make the largest changes.
Thanks a lot for sharing!
جمعه 11 فروردین 1396 02:53 ق.ظ
Admiring the time and energy you put into your blog and detailed information you provide.
It's awesome to come across a blog every once in a while that isn't the same out of date rehashed
information. Wonderful read! I've saved your site and I'm adding
your RSS feeds to my Google account.
پنجشنبه 10 فروردین 1396 05:34 ب.ظ
Awesome! Its actually awesome post, I have
got much clear idea on the topic of from this article.
پنجشنبه 10 فروردین 1396 04:21 ب.ظ
Hi, constantly i used to check webpage posts here early
in the daylight, since i like to learn more and more.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب